. Revista de Educaţie Fizică, Sport şi Ştiinte Conexe
EDUCAŢIA OLIMPICĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
15 decembrie 2007
Domeniu:
Aglaia RUGINĂ, Emilia RUGINĂ, Liliana RADU

Rezumat:
Pe plan internaţional şi naţional s-au lărgit considerabil conceptul şi semnificaţiile educaţiei olimpice şcolare, iar demersurile pentru o educaţie olimpică sunt adaptate ideii de sport, cultură şi artă. Fiind ştiut faptul că sportul este parte integrantă a educaţiei, care contribuie la o creştere şi dezvoltare armonioasă, la întărirea stării de sănătate, la dezvoltarea personalităţii, că influenţele educaţiei fizice şi sportului sunt evidente pe planul dezvoltării fizice, intelectuale, morale şi estetice, am considerat că este trebuie să facem ceva mai mult, pentru ca tot mai mulţi copii, încă de la vârste fragede, să se îndrepte spre practicarea exerciţiul fizic.
 Am iniţiat un proiect de implementare a educaţiei olimpice  în învăţământul preşcolar din Iaşi, numit “Micul olimpic”. având ca parteneri Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport  Iaşi, Academia Olimpică Română-filiala Iaşi şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi. Proiectul cuprinde regulamentul concursului, scopul şi obiectivele concursului, deviza concursului, caracterul concursului, data şi locul desfăşurării, organizarea concursului, probele de concurs, participanţi, programul de concurs.
Proiectul s-a bucurat de un real succes pe plan local şi acum suntem la a IV-a ediţie.